Besök på egen hand med din skolklass

Välkomna att ta med dina elever och besök Hallwylska museet på egen hand. Ta del av delar av Wilhelmina von Hallwyls samlingar och hem i paradvåningen.

Föranmäl besök

Kontakta oss på bokning@hallwylskamuseet.se för att föranmäla ert besök. Skolklasser med lärare besöker alltid museet gratis på egen hand under museets öppettider.

Väskor och ytterkläder som hänger i museets garderob.

Väskor och förvaring

Det finns möjlighet att låsa in ryggsäckar och ytterkläder i förvaringsskåp som finns i anslutning till entrén på museet, inga mynt behövs.

Matsäck

Det är tyvärr inte möjligt att ta med mat och dryck in i museet. I anslutning till museet finns Hallwylska museets restaurang, vi hänvisar dig dit för mat och dryck.

Besök restaurangen

Besök oss digitalt – utforska husets rum

Utforska husets rum i 3D och lyssna till en guide som berättar om de olika rummen och vilka som levde här.

Vardagssalongen sett från övre vestibulen.

Lärarhandledning

Lärarhandledningar och elevuppgifter att arbeta med i klassrummet eller för att förbereda besöket på Hallwylska museet.

Inv. Nr: Gr.IV:X:Q.01.

Nyhetsbrev för skola

Guide klädd i tidsenliga kläder visar runt barn i museet.