2. Jugs, Jars & Pitchers

Jugs, Jars & Pitchers

Den 11–28 februari 2010 visar den världskände industridesignern och möbelformgivaren Jasper Morrison sin utställning ”Jugs, Jars & Pitchers” i Hallwylska Museets kök. ”Jugs, Jars & Pitchers” består av ett personligt urval av kannor, burkar och tillbringare. Vardagliga objekt utvalda på grund av sina estetiska och funktionella kvaliteter.

Den 11–28 februari visar den världskände industridesignern och möbelformgivaren Jasper Morrison sin utställning ”Jugs, Jars & Pitchers” i Hallwylska Museets kök. ”Jugs, Jars & Pitchers” består av ett personligt urval av kannor, burkar och tillbringare. Vardagliga objekt utvalda på grund av sina estetiska och funktionella kvaliteter.

Jasper Morrison kommer hit på uppdrag av Forum – magasinet för nordisk arkitektur, inredning och design, och Henrik Nygren Design.

Den 17.2 kl 18.00 berättar Daniel Golling, chefredaktör för tidskriften Forum, om formgivaren Jasper Morrison och hans verk – vardagliga objekt utvalda på grund av sina estetiska och funktionella kvaliteter.