2. Colour Emotions – Broken Illusions

Colour Emotions – Broken Illusions

I samband med Stockholm Design Week visas utställningskonceptet Colour Emotions. Åtta utvalda kvinnliga kreatörer tolkar årets tema som är Broken Illusions. Utställningen äger rum på Hallwylska museets innergård där de färgsprakande installationerna kontrasteras i den historiska omgivningen. Curator och medverkande konstnär för Colour Emotions är inredningsdesigner och färgexpert Sara Garanty.

I samband med Stockholms Design Week visas utställningskonceptet Colour Emotions

Åtta utvalda kvinnliga kreatörer tolkar årets tema som är Broken Illusions.

Colour Emotions experimenterar med färg, mönster, form, ljus och projektioner och rör sig över flera områden inom design: vad är verklighet och vad är en illusion?

Medverkande:

Katarina Hörnsjö, konstnär

Hanna Werning, formgivare

Malin Bobeck, textilkonstnär

Fanny Ollas, keramiker

Lisa Hilland, möbelformgivare

Maxjenny Forslund, modedesigner

Maria Skeppström, konstnär

Charlotte Rheyneuclaudes, skådespelare

Sara Garanty (inredningsdesigner)

Utställningen pågår mellan 10-19 februari 2017.

Pressvisning

Välkommen till pressvisning torsdag 9 februari kl 9 -10 på Hallwylska museet,