Hallwylska-museet-höstlov-hallwylin
Foto: Helena Bonnevier, Hallwylska museet/SHM.

Ruskiga visningar på höstlovet

Nu spökar det i Hallwylska palatset! Följ med på någon av våra kusliga visningar under höstlovet. Vi erbjuder bland annat en ruskig visning för modiga barn från 8 år och en temavisning för vuxna efter stängning i det nedsläckta huset.

Öppettider höstlov 2023

• Lördag 28 oktober- söndag 29 oktober: 11-17
  • Måndag 30 oktober: stängt
  • Tisdag 31 november: 12-16
  • Onsdag 1 november: 12-19
  • Torsdag 2 november: 12-16
  • Fredag 3 november: 12-16
  • Lördag 4 november-söndag 5 november: 11-17
Visning för barn

Hallwyleen

Lördag 28 oktober – söndag 5 november

Nu spökar det åter i palatset! Allt börjar med att fröken Sträng kommer till det märkliga huset Hellwyl för att arbeta som guvernant. Vad är det för fläckar på mamsells förkläde, och är inte betjänten Läskil väl blek? Hur gick det egentligen till när den förra guvernanten slutade? Det blir en ruskig upptäcktsfärd genom huset, i denna fasansfulla dramatiserade visning för modiga barn från 8 år.

Köp biljett till Hallwyleen på Tickster

Konceptbild för visningen Tror du på spöken.
Följ med på en kuslig vandring på höstlovet. Foto: Jens Mohr, Hallwylska museet, SMH.
Visning för vuxna

”Tror du på spöken? Nej, men jag är rädd för dem"

Lördag 28 oktober – Lördag 4 november

Under åren kring 1900 gick en våg av nyandlighet och mysticism genom de fina salongerna. Tillsammans med tidens närmast ofattbara vetenskapliga framsteg skapade det en värld där allt verkade vara möjligt. Följ med på en kuslig vandring genom palatset denna höstkväll, då skuggestalter visar sig och viskningar hörs i mörkret.

Visningen pågår i cirka en timma och riktar sig till en vuxen publik.

Köp biljett till visningen på Tickster

Audioguide för barn

Hur levde Wilhelmina och Walther von Hallwyl, Sverige rikaste par, för hundra år sedan? Audioguiden för barn är gratis och rekommenderas från 6 år men passar både stora och små.

Lekrum

Besök vårt lekrum som är rustat med kök, matsal och rökrum, redo att intas av herrskap och tjänstefolk i mindre storlek.

Barn som leker med ett dockhus

Dagliga visningar

Följ med på en guidad visning av Hallwylska museet, där sekelskiftet 1900 står i fokus. Ta del av husets historia och samlingarna. Låt oss berätta om familjen von Hallwyl och tjänstefolket i huset.

Visningarna kostar 170 kronor och entré till palatset ingår i biljetten. Barn under 19 får följa med gratis.

Visning med museipedagog Nils Sjölin.

Håll koll på museets familjeaktiviteter!

Bli först med att veta vad som händer på museet.

hallwylska-museet-barn-3